Inför Ljungsbro borta

Ny match på gång!
Idag är det Ljungsbro som står för motståndet . Ett lag som brukar vara ganska köttiga. Jag vet att vi tidigare har åkt därifrån med allt från skrapsår till hjärnskakningar, vilket jag innerligt hoppas att vi slipper denna gång.
I år tycks det inte ha gått så bra för detta laget då de ligger nästsist med 4 förluster av 4 möjliga, alla med relativt stora siffror. Men som vi alla vet så ska man inte bara lite på tabellen, den kan tala osanning. 
 
Tyvärr så verkar Ljungsbro dam inte vara allt för aktiva med matchreferat och liknande så jag har inte så mycket att skvallra om denna gång. Så jag har istället letat lite i arkivet och fått fram två matcher som vi spelade mot Ljungsbro för ca 2 år sedan. 
 
Första matchen var en väääldigt varm bortamatch. Lina tvingade oss alla att doppa ner våra matchtröjor i hinkarna med vatten för att vi inte skulle brännas fast på planen av den heta solen.
Utöver det så verkar vi ha börjat lite mindre bra men där det sedan i halvtid stod 0-3 till oss efter att Seasword gjorde hattrick, som jag har för mig var ett skrytobjekt ganska länge.. Vad slutresultat blev är dock inte helt klart då skribenten på bloggen (Seasword) inte nämner något mål i andra halvlek men på ÖFF står det att det blev 1-3, mystiskt..
bild från matchen
 
Andra matchen som var en hemmamatch blev lite svettigare. Detta var den tredje matchen på en vecka så jag kan tänka mig att vi var rätt slitna men vi tycks ha kämpat på! Fem minuter in i matchen är Seasword framme vid målet igen och nickar in bollen rätt i upp i krysset sägs det efter ett perfekt inlägg a'la Lollo. Sedan gör Ljungsbro 2 mål och det står 1-2 i halvtid. Men vi kom igen och i andra skjuter Millan in bollen i mål på sin egna retur. 2-2, spännande. När det är 1 minut kvar i matchen springer Erika sig loss på högerkanten och "trycker upp bollen stenhårt i närmsta krysset skit läckert!!" Alltså slutresultat blev 3-2 och ännu en vinst var klar till Sveriges hetaste damlag!
 
Vad kan då detta säga oss?
 
  • Seasword - du bör göra mål då det tydligen är det du gör mot Ljungsbro ;) Känn ingen press ;)
  • Det kan även vara så att det är alla andra som bör göra mål idag eftersom Seasword redan har drämt in 4 mål mot dem. Tolkningsfråga, men för att vara på den säkra sidan så tycker jag att vi kör på båda alternativen d.v.s. Seasword gör några mål men även resterande delar av laget ser till att näta! Bra taktik enligt mig!
  • Vi ska se till att vinna matchen idag så att vi visar att vi under de 2 åren som vi inte mött Ljungsbro har utvecklats till ett sammansvetsat, fantastiskt och superbra lag! Sen är ju en vinst och 3 poäng alltid gött ;)
  • För övrigt så ska vi idag gå ut och ha skoj och lira vårt spel för då kan inget stoppa oss! 
 
Så vad gäller?

Cloettavallen idag klockan 18.00.

Be there or be square!

 
Drick ordentligt med vatten nu tjejer för det verkar bli en varm dag, så ses vi ikväll! 
 
 
/Melander