Inför Derby hemma

Nu är det dags igen! Match står på schemat och denna gång mot Derby. Själv missade jag förra matchen mot dem så jag har försökt luska ut lite utifrån bloggen (som aldrig ljuger) så det borde inte vara några problem!
Det känns kusligt hur likt förhållandena tycks vara mot mötet i våras. Matchen skulle då ha spelats den 7/5 men eftersom att Derby inte kunde få ihop blev den flyttad till 19/5, DETTA LÅTER MYCKET BEKANT. Förutom det så öste regnet ned denna 19 maj och kolla på väderleken imorgon, vavava, skall detta bli en reprismatch? En skulle kunna tro det! senast kammade vi ju hem 3 poäng och det skulle inte sitta helt fel.
Hur det ser ut i skrivande stund inför matchen? Vi ligger ett snäpp före Derby med 26 poäng gentemot 25 poäng så det kommer nog bli en tuff match med ett taggat motstånd. Derby hade match i söndags mot Hjulsbro där de vann med 6-3. Lollo avslöjade i söndags på extraträningen att hennes listiga baktanke med att ge förslaget på att spela just den 1/9 var att hon hoppades att Derby skulle vara lite möra i benen efter söndagens match. Jaa vad det ser ut som på ÖFF så var matchen relativt köttig då hela FEM stycken gula kort delades ut, så kanske går Lollos plan som planerat. Men vi kan ju inte förlita oss på det, utan vi måste komma taggade till tusen!
Det gäller att vi kommer in i matchen direkt och hittar tillbaka till det finfina spel som vi kan spela så har vi alla förutsättningar i världen att vinna den här matchen och säkra vår andraplats ett tag framöver. De senaste matcherna har börjat lite halvkasst men vi har blivit vassare allt eftersom. Nu satsar vi på att vara vassa redan från start och sätta respekt.
Jaha, nehe, detta var mitt sista inför-inlägg denna säsong och imorgon blir min sista match. Det känns väldigt konstigt ska jag säga er men jag tror att det kommer gå prima för laget i alla fall! Tack för mig, ses i december igen.
Men först ses vi klockan 18.00 på Bergvallen! Då är det vinna eller försvinna som gäller!
/Melander