Sista matchen för säsongen

Ja nu var det dags för säsongens sista match och Åby står som motståndare. Det finns chans för en andra plats i serien, men detta betyder att vi är tvungna att kämpa på hårt och göra många mål i dagens match. Ett lågt försvar står för taktiken idag och det ska det bli!

Uppställningen ser ut såhär:

            Anna

            Malin
Ceasar Filippa Ellen

Alma Emmy Sjösvärd Lisa Ca

      Lollo Herman

Bänk: Emelie, Sofie och Erika L

Matchen börjar inte så bra för vår sida, i den första minuten gör Åby dagens första mål 0-1. Det går segt för våran del och Åby vinner nästan alla första bollar. Men så kvitterar vi i den 14:e minuten då det blir mål av Lollo på en hörna som skruvas in (med lite hjälp av vinden), 1-1 står det nu.
Ännu ett mål från Åby i den 22:e minuten (1-2) men detta gjorde bara att vi kämpade på hårdare i de sista 15 minuterna av den första halvleken. Filippa går ut och in kommer Sofie på backen. I slutet är vi väldigt mycket på deras planhalva och en snygg dribbling av Lisa Ca gör att hon tar sig förbi på högerkanten in mot mål men lyckas inte få in den.

I andra halvlek går jag (Alma) ut och Emelie på vänsterkanten och Lisa Ca byter till höger.
Ibbe säger till oss att vara tätare i ryggen på motståndarna och vinna förstabollarna. Ännu en gång gör Åby mål efter 30 sekunderna 1-3. Vi har bollen för det mesta och ligger på deras planhalva men så kommer en kontring från Åby där Anna misslyckas med rensning och motståndaren springer med bollen mot målet men Anna lyckas snabbt springa tillbaka och gör en snygg räddning!

I den 55 minuten gör Herman för inskärning och passar sjösvärd som skjuter men träffar på målvakten. Det står fortfarande 3-1 och några minuter senare blir det rött för Herman och vi blir en man mindre. Trots detta lyckas vi hålla spelet och Filippa som har gått in på högerkanten istället för Lisa Ca och gör mål på ett skott utifrån. 2-3 och närmare en andra plats i serien.

I de sista 20 minuterna blir det många chanser för oss men bollen vill inte in i mål. Snygga skott från både Emelie, Ceasar, Lollo och Sjösvärd men ingen går in. Det sista som händer i säsongens sista match är ett mål i den 85:e minuten där Åby lyckas få in den i det vänstra hörnet efter mycket fippel i vårt målområde. 2-4 till Åby och matchen blåstes av.

Jag tycker att vi gjorde ett riktigt bra jobb idag ute på planen och trots att vi va en man mindre i andra halvlek lyckas vi hålla kvar spelet och Åby har det svårt att komma över på våran planhalva. Men det är ju inte roligt att förlora sista matchen men vi ska vara nöjda med vår prestation!

Nu tackar jag för mig och så syns vi nästa säsong!!

//Alma

Jag, Melander, vill bara passa på att flika in med både det ena och det andra.

För det första vill jag tacka Alma för inlägget! Jag sa till henne efter matchen att hon nu hade en hel del att skriva om efter en händelserik match och att jag hoppades på ett rekord i längst inlägg. Och nog blev det rekord, kanske inte i längst inlägg men absolut snabbast inlägg. Jag fick nämligen ett meddelande med inlägget från Alma redan på söndagseftermiddagen klockan 15.38, dvs inte ens två timmar efter slutsignalen! Att det inte kommit upp förrän nu får ni läsa om i punkt tre här nedan (men missa för Guds skull inte punkt två!).

För det andra vill jag ge en stor, fet guldstjärna till hela familjen Ludvigsson! Ni förstår, det var inte bara så att Alma hade bloggansvaret, hennes föräldrar stod dagen till ära i kiosken och lillebrorsan agerade även bollkalle. Sicken familj!

För det tredje vill jag ge resultatet på hösten TIPS. Detta är även anledningen till att inlägget inte kom upp förrän nu då jag och Sjösvärd tillsammans behövde sammanställa detta (haha ser du hur snällt jag vrider på detta Sjösvärd??). I och med att vi tog tag i tipset oerhört sent i år kom det inte in särskilt många tips men några är det ändå som kämpar om vinsten. Jag och Sjösvärd hade dock en diskussion om det här med vinster och kom fram till att vi enbart kommer dela ut vinst till ettan i tipset för annars skulle vinstpengarna knappt finnas när den delats upp på tre. De allra flesta av våra tippare har hamnat runt 3-4 rätt men många har tippat rätt på både målskytten Herman och med hennes sju mål. Dock var det ett tips som stack ut i antalet rätt. 
Och vinnaren är: Familjen Ferm! Ni är nu 320 kronor rikare!  Grattis!

För det sista och absolut INTE minsta! Kolla matchhändelserna i bilden under! Ni kanske ser att tiderna inte riktigt stämmer med blogginlägget. Jag såg det också och tänkte ändra lite i blogginlägget men insåg sedan att det inte alls kan stämma på ÖFF eller?. Ni som var där kan väl intyga att första målet i andra halvlek omöjligt kan ha gjorts så långt in som i 67:e minuten och EFTER Hermans röda kort? (Ni får rätta mig om jag hade helt fel tidsuppfattning under matchen). Så det slutade med att jag inte ändrade någonting alls utan litade mer på Almas ord. Och till råga på allt!! Kolla vem som står som målgörare för Borensberg. Lollo BÅDA gångerna?? Knappast! Vi snackade i omklädningsrummet efter matchen att det finns vissa människor som man blir extra glad över när de får göra mål, gladare än när man själv gör mål. Igår var ett sådant tillfälle när Filippa fick göra sitt första mål som BIF:are och så kommer det inte ens upp på ÖFF, SKANDAL! 

 
Tack för den här säsongen! Jag har lovat Lina ett inlägg efter morgondagens träning också så detta är inte riktigt ett sista farväl från bloggen för denna säsong. Vi återkommer inom kort!
 
/Melander