Östria Lambohov/Vikingstad

Fick äran att även skriva inlägget efter dagens match. Men det är inte så lätt. Jag har ingenting att jämföra med då jag inte var med förra matchen. Jag själv blev chokad över hur dåliga vi var. Jag vet att det låter negativt men av någon anledning verkade det inte som att det över huvudtaget var samma lag som vunnit över division 2 lag. 
Vi började matchen bra. ÖV fick avsparken och Jaktfalk var snabbt framme och knep bollen för dem och rusade iväg vilket jag tror ledde till inkast till oss. Bra start kände jag ändå, det kändes som att vi var på gång. Men sedan hände det någonting. Det var stressat men ändå slappt. Ingen tog löpningarna utan boll och det var otroligt många felpass. Jag började fundera på vad det var som hände. Efter 30 minuter var det fortfarande mållöst och det fanns inte en glimt av det spel som vi spelade förra gången som vi mötte dem. 
I 34 minuten får vi en hörna som vår säkra Lollo tog. Den blev perfekt slagen och Sjösvärd kan "maga" in den i målet. 1-0 och vi fortsätter. 1 minut senare får Lina gult kort, jag vet inte riktigt varför då det såg ut som enhelt vanlig kroppstackling men what to do.
Sedan hände det inte mycket mer den halvleken utan domaren blåste av efter 45 minuter och vi samlade oss vid båset. Ingen var speciellt glad. Det är det som är det konstiga, alla känner av att vi spelar dåligt men det blir ändå inte bättre. Tommy försökte ge lite kritik och coacha om hur vi skulle spela bättre och vi gav oss ut på planen igen. 
Tommy hade redan innan matchen förvaranat oss om att det skulle bli många byten vilket det även blev. Mittfältet ändrades rätt ofta, likaså ytterbackarna och forwarden. Innerbackarna samt jag och Sjösvärd på mitten var nog de enda som inte bytte runt på positioner. Självklart kan det påverka att det blir lite rörigt men jag skulle inte säga att det var anledningen, det var bara inget tempo eller någon direkt vilja.
Andra halvlek är något bättre och SS i mål sa till och med efter matchen att den halvleken var jättebra. Själv kändes det inte som det men jag kan hålla med om att vi spelade mer och sprang för varandra mer men det var inte vårt bästa spel direkt...
I 53 minuten lägger yttermittfältaren Lollo in bollen på forwarden Lindgrens fötter som direkt skarvar den vidare till Sjösvärd som gjorde en kanon löpning och lätt kan lägga den i mål. 2-0. Riktigt snyggt spelat, med snygga pass. Som sagt så tar vi det lite lugnare i andra halvlek, vågar spela bollen och framför allt kan spela bollen då vi tar fler löpningar utan boll.
I 63:e minuten har Sjösvärd bollen och slår en pass in till Lindgren som helt iskallt slår bollen direkt mot mål och den glider över målvakten och under ribban. Iskallt och snyggt!
Kvällens målskyttar
Mer händer inte direkt. ÖV hade några riktigt vassa lägen som jag inte riktigt minns när de var exakt men det fanns i både första och andra halvlek. Det var felpass framför mål och det var inte någon direkt press i mittfältet vilket ledde till några svettiga ögonblick för alla men som tur var så lyckades vi avsluta matchen med att hålla nollan och vi hade spelat till oss ytterligare 3 poäng. 
Värt att nämna är att Lisa var en riktigt fighter idag. Hon hade inte bara en eller två av de där kanonlöpningarna som hon kan få till ibland, hon hade ett helt gäng av dem. Och för att inte tala om närkamperna som hon gjorde, starkt!
Även Ellen visade på kämparglöd. Starka löpningar och tuffa närkamper, härligt att se!
Lindgren var också med på tåget idag. Tuffa närkamper och bra spelfördelning ut på kanterna. (Bli bara inte för kaxig nu)
Ströisen var svår idag, ingen solklar kandidat så den här matchen får den platsen lämnas tom tyvärr. Mycket tråkigt tycker bloggen men som Sjösvärd skrev: "Man ska inte ha en ströis om man inte förtjänar det." och ströis är någonting heligt som inte delas ut hur som helst. Istället satsar vi på ett helt gäng ströiskandidater på tisdag då det är match mot Derby 19.00. Missa inte det!
 
/Melander
#1 / / Lindgren? :

What har jag bytt namn nu? :o i övrigt är jag nöjd med inlägget! ;)

Svar: Lite förändringar måste ju ske här i livet! Välkommen till efternamnsklubben ;)
None None

#2 / / Sjösvärd:

Bra skrivet Mellis och snabbt uppdaterat! Lindgren är väl bra? Välkommen till efternamnsklubben! Eller du kanske föredrar Fiskis..? ;)