MATCHDAGS mot LFC!!

Älskar den här bilden! Jättarna där fram och dvärgarna där bak. För att inte glömma Roggas strålande leende!
 Det är många inlägg som ska in under kort tid nu men vi försöker hinna med alla! 
Nu börjar det i alla fall närma sig den stora matchen som vi så många har väntat på. Med ett stort evanemang på facebook, affischer i byn och engagerad klubb samt supportrar har budskapet nått många. Ikväll spelas nämligen den stora matchen i Danske Banks Damcup mot LFC!
Vilka är då LFC? Kanske en dum fråga enligt många men jag har inget direkt svar på det. Det har varit många spekulationer kring vilket lag som vågar möta BIFs damer. F19? A-laget? Med tanke på att vi har 5 straffar sätter det ju lite press på LFC men på hur stort allvar tar de matchen? Många frågor, få svar.
 Jag försökte i alla fall göra lite nytta på bussen imorse på väg in till skolan. Jag drog fram mobilen och googlade runt. Jag hamnade på LFC F19:s sida. I och med bilden som Sjösvärd la upp på instagram tidigare i veckan som visade LFC:s matcher, vägen fram till VM, tänkte jag ta mig en titt på f19:s kalender likaså. Till min förskräckelse upptäckte jag att kvällens match inte finns med där heller, istället var det en träning mellan 16.30-18.00 inbokad. Vad händer? Kommer det inget lag alls? Jag börjar bli lite orolig här.. Under rubriken "serier/matcher" står det däremot att de deltar i Danske Banks Damcup vilket lugnade mig lite men ändå inget i kalendern. Som sagt, det är mycket oklart om vad som komma skall. Hur som haver så består f19 truppen (enligt deras lagsida) av 12 spelare vilket känns liite lite med folk för 90 minuters spel på vår köttarplan mot vårt köttarlag, men vad vet jag?
Sjösvärds eleganta instabild
 Hur vi ser på matchen då? Jo det är en stor händelse, en rolig upplevelse och en köttarchans! Lollo kommer förhoppningsvis vara tillbaka och göra säsongspremiär på Bergvallen men dessvärre har vi förlorat vår trogna och starka Ida som gått in i en ohygglig sjukdom och kommer istället stå på sidan och coacha om hon ens orkar pallra sig upp till planen. Vi verkar utöver det vara en stor och stark trupp och efter söndagens match hoppas jag på ett peppat gäng med självförtroende och samma spelförståelse som mot Zeros. Jag kan påpeka det att efter matchen har jag hört från flera håll att många blev mäkta imponerade av vårt spel. Vi bugar och bockar, alltid roligt att få sådan feedback! 
 Vi tror och hoppas på tufft motstånd, vi hoppas på hyfsat väder och en stor supporterliga! 
Det vi kan lova till dig är att vi kommer komma taggade till tusen, Lina har till och med tagit ledigt från jobbet idag för att kunna ladda ordentligt, that's the spirit! Så pallra er upp till Bergvallen klockan 18.00 för att titta på fotboll och heja fram en seger!
 Ida hälsar: Presterar alla blir det kalas (lagfezt)(festför alla) Kalaskul
Vinna handlar om att prestera på topp. Ska vi prestera? JAA!
Tolkar det som att en inflyttningsfest i nya lägenheten är på g??
Fruktar den dagen då jag får igen för alla dessa bilder men det är ju kul så länge det varar
 Ses ikväll!
 / Melander
#1 / / Fredde:

GOOOOOOOOOOOOOO
GOOOOOOOOOOOOOOal
GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖtt