Inför Derby

På tisdag spelas den matchen som vi egentligen skulle spelat den 7 maj men som blev flyttad. Mycket surt för mig och Ida som tyvärr inte kommer kunna vara med då...
Hur som haver så spelas matchen mot Derby borta, ett lag som jag egentligen inte alls har någon koll på men jag har försökt göra lite forskning genom det toppenbra stalkerhjälpen internet. Vad jag har kunnat komma fram till är att de ligger ett snäpp över oss i tabellen med 10 poäng och vi har 9. Derby tycks även vara ett ruttlag på 24 spelare. Yngsta spelaren är 20 och äldsta är 55 och de flesta är i 20-30 års åldern. Jag misstänker därför att de har bra rull och är tuffa. 
Carro var igår ledsen för att det inte fanns några fotbollsbilder på henne så här är en. Och ni supportar får gärna stötta Carro genom att photobomba henne när hon spelar, det uppskattas (Y)
I derbys första match mötte de Malmslätt hemma och vann då med 4-3. Andra matchen mötte de Ljungsbro och vann med 0-5 men det verkade ha varit segt i början då första målet inte kom förrän i 39:e minuten. Tredje matchen stod Tinnis för motståndet och det blev en mållös match. Senaste matchen spelade dem mot Zeros hemme och vann då, precis som vi, med 5-0. 
Det verkar inte vara omöjligt att vinna mot dem direkt men jag tror definitivt att det blir ett tuffare motstånd än de senste två matcherna. Det innebär att vi måste skärpa till oss och börja rulla boll som vi kan och verkligen kämpa för varandra. Hitta tillbaka till vårt spel och spela som ett lag. Andra halvlek var bra i förra matchen men vi kan mycket bättre och vi måste spela bra från start!
Imorgon ska ni gå ut där med en positiv inställning och känna att ni vill spela fotboll för ni vet vad vi brukar säga:
Ida och jag kommer tänka på er i varje valssteg vi tar och vi kommer att heja på er! Nu ser ni till att visa var skåpet ska stå och kämpa som tokar. BLOGGEN VILL HA 16 st STRÖISKANDIDATER EFTER MORGONDAGENS MATCH! KOM IGEN NU!
 
/Melander