Hemmamatch = Be there

 Vill börja inlägget med att säga att tabellen känns ganska bra, jag tycker att vi kan hålla oss kvar här uppe!
 
 

Boxholm. Vad vet jag om dem? De kom sist i trean förra året, de är allt som allt 21 i truppen med en variationsbredd på 21 år, medianålder på 20 år och medelålder på ca 21,3 år. Yngsta spelaren 16 år och äldsta 37. De har 1 huvudtränare, 1 assisterande tränare och 1 lagledare. Nu tänker ni: Detta är oviktigt. Och jag håller fullkomligt med så vi fortsätter med det lite mer intressanta:

Boxholm är ett av de få lagen som fick äran att spela en träningsmatch mot oss tidigare i våras och om vi ska gå efter den matchen så kommer matchen på söndag bli en riktig rysare. Boxholm vann då över oss med 1-0 för er som missat det men där bör nämnas att de tidigare hade spelat tre träningsmatcher innan och det var vår första. De är tuffa och starka men om jag inte minns fel så har de en och annan kvick spelare där framme som säkerligen är sugen på att göra mål.

                

 
          BIF (de riktiga)                          vs                        BIF (kopian)
 

Angående Boxholms seriespel så har jag letat runt lite i cyberrymden och hittade matchreferat från båda deras spelade matcher. Första var mot LiU (som vi mötte i söndags) och där verkar det ha gått lite halvtaskigt för Boxholm trots hemmaplan. LiU hade fler chanser än Boxholm och de få chanser som Boxholm hade tog de inte till vara på. Det slutade med förlust för Boxholm med 0-1.
Andra matchen spelade de mot Lotorp (som vi möter nästa vecka) på bortaplan där de tyckte att planen var ojämn och studsig. Jag kände bara HAHAHA när jag läste detta, kom till Borensberg så ska ni få se på ojämn och studsig plan!
De ändrade i alla fall sitt spel p.g.a. den dåliga planen och körde med långbollar på kanterna vilket jag antar att de även kommer göra på vår släta och fina plan!
Även i denna match så tycks de inte ta tillvara på sina målchanser (vilket vi nu har visat att vi kan göra). Men de vann till slut med 1-0 vilket då innebär att de än så länge har spelat plusminusnoll.
Mer än detta kan jag inte läsa ut från deras sida utan nu får vi helt enkelt se vad de har att bjuda på på söndag.

När det gäller oss så har vi under veckans träningar tränat mycket på förflyttningar, hitta ytan, skjuta rätt och SS har fått lite målvaktsträning. Så vad kan gå fel? Att SS var helt slut efter några minuter av målvaktsträningen och att vi sköt vart och vartannat skott över målet har väl inte så stor betydelse… ;)

 Vår snygga målvakt som gör allt för att fånga bollen, Carpe pila! (rätta mig om jag skrev fel nu Lollo/Ellen) SS verkar för övrigt ha fått ett fan då hennes granne (4år)(som råkar vara min kusin) blir som tokig och skriker på sin mamma att hon måste skynda sig och komma och kolla när hon ser SS på väg in till sitt hus. Hon kommer nog på söndag och kollar på sin idol men känn ingen press SS ;)

Frågor att ställa sig:

  • Vem blir mittback och Carros kompanjon nu när Lina åker iväg? Jag skulle nog säga att ingen går säker, man vet aldrig vad Tommy får för sig. (För övrigt: dålig stil Lina)
  • Hur är det med Lollo och hennes fot? Hur är det med Jojjo och hennes fot samt lårkaka? Kommer de kunna vara med? Kommer de hålla?
  • Hur går det med Ellens öga egentligen? Vi behöver ju dig på matcherna! Är du tillbaka snart?
  • Vem kommer vara gästbloggare nu när Fiskis satt ner foten och sagt att hon vill läsa roliga inlägg och inte bara skriva dem? Håll ögon och öron öppna!
  • Kommer Jaktfalk att försöka skada mig ännu en gång eller vem blir hennes offer denna gången? (För er som inte vet det så var min fotknöl blå och svullen efter söndagens match då Jaktfalk bestämde sig för att trampa till mig rakt på fotknölen under uppvärmningen. Och som om det inte vore nog så gjorde hon det på samma ställe i torsdags på träningen!)
  • Hinner Rogga till matchen? Han är nu i Norge och hälsar på fjolårets ströisar, Herman och Emma, och sa i tisdags att han kanske skulle hinna till matchstart. Kanske!? Vi behöver ju dig!
  • Kommer vi få några bollflickor? Flickor 05-08 fick i tisdags en inbjudan att hjälpa oss med det nu på söndag men i det skedet så var det ingen av dem som visste ifall de kunde.

Måste även meddela att vi ligger på delad första plats med Boxholm när det gäller publikliga med hela 60 pers! Känns härligt att ni, bästa publik, är med oss och hejar, stor eloge till er! Men det känns lite halvkasst att den är delad, speciellt när den är delad med veckans motståndare... Så vi behöver ert stöd, kom och stötta och heja fram ännu en vinst!
Dag? Nu på söndag, den 4 maj
Tid? 18.00
Var? Bergvallen

Be there or be square!

Jag tycker att vi går ut, har kul och spelar vårt spel som vi kan så kan vi säkerligen ta hem detta brudar! Jag hoppas vi går hem från den här matchen med en goare känsla än vad vi hade efter LiU matchen, nu gör vi vårt bästa och kämpar för varandra! Kom ihåg: YOPO = You Only Play (this match) Once

 Jag hoppas ni alla är lika fokuserade som Sjösvärd var inför förra hemmamatchen!

/Melander

#1 / / SS:

Lika bra inlägg varje gång! Du får bli nya skribenten !! ;)

Svar: Haha man tackar, man tackar! *bugar och bockar* ;)
None None

#2 / / Lotta :

Nice! Riktigt nice inlägg! Behöver jag säga att jag kommer? Lycka till tjejer!

#3 / / Sjösvärd:

Tack SS! ;) nej vars, galet bra standard på inläggen Melander, du va en bra värvning! Har bara en liten sak att klaga på och det är sista bilden..! ;) ses snart!!!