Inför BIF-Boxholm

Long time no see! I'm back (både på bloghen och på plan)
 
Melander verkar ha tröttnat lite på att ha fått ansvara för bloggen lite för mycket senaste tiden, har en känsla av att det är min tur att skriva nu ett tag framöver... Ska tillägga att jag bloggar från mobilen för första gången, därför kommer inlägget bli lite kortare och bildfattigt den här gången, kan dock utlova desto mer efter kvällens match! (yes, tar på
mej den bloggningen redan nu Mellis)
 
Eftersom jag lyckats missa nästan varje träning och match efter sommaruppehållet har jag dålig koll på lagets form, men att döma av blogg och resultat verkar den ha gått spikrakt uppåt! Riktigt kul att höra! Både spel och målform har varit på top vilket känns bra inför kvällens drabbning. Boxholm ligger just nu på en fjärde plats i tabellen med sina 20 poäng och vi tvåa på våra 23 poäng. Dom har precis som
vi 11 spelade matcher vilket innebär att kvällens match är väldigt viktigt, förlorar vi hamnar vi på samma poäng men vinner vi utökar vi avståndet rejält, en 6-poängs match som Fredrik kallar det! Vi vet med oss att dom brukar vara luriga och tuffa att möta, sist blev det lite snöpligt 1-1 i sista minutrarna av matchen. Dock brukar det alltid vara roliga matcher att spela!
 
Enligt Rogga är vi få avbytare ikväll, så det blir till att vässa pannbenen och kämpa lite extra för varandra, tre poäng ska med hem till Borens! För egen del är jag sugen på att testa min nya taktik inspirerad av Fiskis, att vila sej i form! En veckas jobb och en vecka på Kreta kanske kan ge otippade resultat vem vet, något som är
säkert är att det i alla fall får en att bli riktigt sugen på att spela match igen! 
 
Uppmaningen inför kvällen är alltså: pannben, inställning, vilja och framförallt att målformen håller i sej! Sen självklart även att vår trogna publik följer med och hejar som vanligt :)
 
Ses ikväll!!!
/Sjösvärd