Premiären avklarad!

Så va då den efterlängtade första matchen avklarad och eftersom vi plockade hem alla tre poängen, lyckades göra tre mål och inte missade allt för många frilägen (Lollo undantaget) så känns det lovande för fortsättningen!
 
Det bjöds på strålande sol, fulla läktare och härlig stämning!
Fokus i omklädningsrummet innan matchstart! För er som inte riktigt lärt er dom nya unga tjejernas namn så kan vi ta allas namn på den här bilden med start från vänster : (i vit) Lollo, Ebba, Willma, (nästa bänk) Millan, SS, Linnéa (Jaktfalk, oklart än vilket namn bloggen kommer använda) och Jojjo
Matchen han knappt ens börja innan målfarliga tant Sjösvärd slog till efter mycket bra förarbete av Linnéa, jag hade dessvärre fokus på annat håll så missade det helt dessvärre...
Däremot har jag koll på att det va jämnt spel i början utan några superbra chanser fram tills dess att Östria Lambohov/ Vikingstad fick frispark i ett riktigt bra läge. Då fick dom på en kanonträff helt otagbart för "meterlånga" Anna i vårat mål rakt upp i bortre krysset..
SS kör en utspark efter en räddning.
Borensberg tar över spelet mer och mer och skapar riktigt bra lägen, bäst läge hade ju helt klart Lollo som kommer helt fri med målvakten efter fint förarbete av Jaktfak (har jag för mig) men som vår vana trogen skjuter mitt på målvakten som bara behövde skopa in bollen. I övrigt gjorde Lollo en riktigt stark inledning så ska kanske inte reta henne allt för mycket för den missen ;)
Nästa gång sätter du den, eller?? :P
 
Vi fortsätter att föra spelet lite mer än motståndarna men det är relativt jämnt med spel mestadels på mitten.
 
Lisa som startade på högerbacken ville sen försäkra sig för att få spela så mycket som möjligt så hon drog in en stenhård rensning mot oklar medspelare i avbytarbåset, men dom där inne va med på det och hann precis slänga sig undan utan skador :)
 
30 minuter in i matchen kommer rättvist 2-1 efter ett inlägg från vänsterkanten som tillslut studsar mitt framför Millan som lyckas kötta in bollen i nätet :)
 
Händer inte så mycket mer i första halvlek utan vi går till pausvila med en 2-1 ledning.
Lite sådär hålning på Lollo när hon kollar in när Sjösvärd håller undan flera motståndare samtidigt
I andra halvlek försvinner min personliga antecknare Ellen så har lite dåligt med speciella tillfällen och händelser att berätta om då jag och Tuss spenderade lite tid i kiosken o åt korv hos Göran..

Dagens sämsta matte gick ju iaf till mig om halva läktaren får rösta. När vi kommer tillbaka från korvätningen så ska jag hälla upp lite vatten till Tussan och sitter o rotar runt i väskan efter vattenflaskan tills jag kommer på att Jenna sagt att vi ju kunde sno vatten istället för att gå o släppa på en tung vattenflaska så lämnade det i bilen.... fuckyoujenna!!
Eftersom vi just kom tillbaks så erbjuder sig snälla Lotta att gå o hämta åt mig (eller mest tuss) och när hon kommer med det så slänger sig Tuss i nästan allt på en gång o verkar jätte törstig, shame on me som inte ens kan ge min hund vatten... :(
 Törstiga Tuss som va med och hejade på damlaget som alltid!
 
Åter till matchen så händer det inte allt för mycket intressant (som jag kommer ihåg just) förän i 75 minuten när Jojjo som kommit in driver upp med bollen längst högerkanten och tar sig enda fram till straffområdets hörn där hon drar iväg ett mycket fint skott över målvakten in i nätet, 3-1 och det känns som det va ganska klart även om Östria skapar endel halvbra lägen emellanåt.
 
Matchen avslutas med lite nerver ändå när först Jojjo bombar en rensning på Thilda från nära håll, inga skador som tur va!
Sen ska Lina göra det lite extra spännande när det blir en löpduell med henne och en östria spelare och SS går ut för att rensa undan den framför dom men i sista sekund bestämmer sig Lina för att peta bollen åt sidan och rensa den själv tillslut. Såg väldigt farligt ut från läktarplats men löste sig tillslut på bästa sett för strax därefter blåste domaren för fulltid och tre poäng va säkrade! SÅ GÖTT SÅ!!
 
Matchens Ströis hade ingen tydlig vinnare men jag missade ju stora delar av matchen... Men efter lite info från läktaren så va den som samlade ihop och gjorde sig mest förtjänt av Ströisen helt klart Erika (hoppar efternamn nu när jag sitter på läktaren och det faktiskt bara är en Erika som befinner sig på planen så borde inte bli någon förvirring) Stolt över att du tar ansvar och köttar så vårt namn inte går i glömska ;)
 
Inkast av Willma. Roger är med som alltid och borta till vänster i blått smyger nya tränaren Tommy som än så länge gjort ett riktigt bra jobb med Borensbergs "nya" damlag!

Påtal om Tommy så tar han inte ut Matchens stjärnor som vi haft tidigare år så bloggen kommer ta ut egna Stjärnor fast vi kommer döpa om dom o det kommer delas ut beröm till lite olika många spelare varje match då vi tycker det är roligare och inte lika seriöst :)
Så från och med nu kommer berömet i form av Matchens Korv med tillbehör där den som vi tycker utmärkt sig allra mest får en Korv nästa får Bröd sen fortsätter det med tillbehör så långt vi känner att det finns någon som utmärkt sig extra.
Skulle det va så att vi tycker all gjort en ganska jämn match men bra och ingen utmärkt sig super mycket så blir det Korvfest :)
 
Till gårdagens match hade jag inte riktigt koll på hur eller om vi skulle ha några stjärnor eller liknande så jag kommer dela ut dom till dom jag kommer ihåg att jag iallafall någon gång under matchen tyckte gjorde något riktigt bra, så här kommer Matchens Korv:
Korv: Linnéa Jaktfalk som jobbade på riktigt bra i anfallet i första och skapade många bra lägen.
Bröd: Lollo startade matchen riktigt piggt o slog många bra inlägg.
Ketchup:  Willma som ibland kom efter sin motståndare men aldrig gav upp utan jobbade ifatt o gjorde det svårt för motståndarna, stabil hela matchen.
Senap: SS i målet, ibland kännns det som du ska klanta in den på något sätt men det kan ju inte va stabilare längst bak ;)
Övriga tillbehör går till resten då jag tyckte alla gjorde en riktigt bra match, känns som det kan bli ett riktigt bra år för BIFs damer!
 
Lite bilder från matchen:
Delar av vår fantastiska publik, med Lotta i spetsen! (Även delar av min antecknare Ellen syns)
 
Ebba laddar för ett inlägg!
 Snabbafötter innan matchstart
 
Det får va allt för idag, en timme efter min deadlinenen som Sjösvärd hotade med, så får väl be lite om ursäkt men skyller på det fina vädret :) Hoppas ni inte är allt för arga på mig :D
 
 
 
#1 / / Sjösvärd:

Bra skrivet Fiskis och fina bilder! Vem ska ta åt sej äran för dom? :) nästa match får du ha med dej vatten till Tuss så inte vår bästa maskit blir uttorkad, och så tycker jag liiite mer fokus ska va på matchen o liiite mindre på korven (inte okej att du missade mitt mål!) ;)

#2 / / Fiskis (fast inte) :

Glömde skriva creed till dom fina bilderna, dom kommer från lite alla möjliga håll: jag, Ida, Melander (fast har för mig att hon sa att Edvin Olsson tagit dom) så creed till oss för så fina bilder ;)
Jag hade ju med i bilen, får ta med det till plan nästa gång bara oxå då... :/ lovar mer fokus nästa match!!