bottennapp o donkenfest!

Det går att summera gårdagens match mot Tannefors ganska enkelt. Anna SS som hade fått äran att stå i mål då vi numera saknar målvakt (vi har haft tre den här säsongen...) hade bara några plockbollar emot sig men vi förlorade ändå med 1-0... Vi hade inte så mycket att komma med, det va ett extremt blekt o omotiverat lag som hade åkt till Ryds konstgräsplan!
 
Målet va för övrigt Idas första nick i år och första mål i seniorfotbollen, vet inte om du vill att man ska gratulera?? ;)
Sånt som händer, men måste få tycka att det va lite roligt då hon satt o retade mig för att jag gjorde självmål förra veckan på vägen till matchen! :P
 
Stjärnorna:
3st Ellen världsbäst!
2st Melander briljant som vanligt på mitten!
1st Thilda. En av flicklagsspelarna som kommit upp o visat att det är dags för dom nu att ta plats i damlaget!
 
Ströisen går till Emma mest bara för att hon är som hon är o kanske för en o annan kapning!
 
Påtal om Anna SS så kan bloggen nog redan nu ge henne priset för Årets olycka då hon i duschen efter matchen stod o råkade trampa upp ett galler som låg för avloppet så det lät en hel del, när jag då frågade va hon styrde med så skulle hon visa igen o trampade till så det lät som bara den. Men den här gången så lyckades hon dessutom få gallret på hälen o skrapade upp ett sår som började blöda som bara den eftersom det va massor vatten inblandat oxå så slutade det med att det va blod i halva omklädningsrummet...Bra jobbat SS!! ;)
 
Avslutar med några bilder från våran donkenfest efter matchen:
Halv nöjd tjej? (hon kommer döda mig!!!) plus en av våra (eller är det bara Ebbas??) trogna supportrar!
 
Varför vi förlorar?? För att vi just nu inte funkar som en grupp o inte arbetar tillsammans o står upp för varandra, det ska bara klagas o tjatas o tjuras hit o dit hela tiden istället för att spela boll!
 
Jag kan bara tala för mig själv, men jag tycker inte fotbollen är skoj så som det är just. I våras brydde jag mig inte så mycket för då va jag bara så glad för att få spela igen efter skadan men nu kan inte ens jag tycka det är skoj längre, o då har jag ändå fotbollen vart det bästa i mitt liv o alltid vart roligt o lätt o som aldrig har känts tungt  i nästan tjugo år.
Jag har inte gjort en bra match på hela hösten o jag insåg igår när jag gick o la mig att det faktiskt gått så långt så jag mådde dåligt innan matchen pga allt tjafs som vart o allt runt omkring!
Jag är ingen ledar typ o när man får höra på uppvärminingen innan match "måste vi köra den kan vi inte göra det ist" eller när någon får direktiv att driva på mer eller liknande under matchen o då svarar med "men det är väl lagkaptenens som ska göra?" så tar det på självförtroendet o orken något enormt! Och sen allt runt omkring som är "mitt ansvar" nu oxå, det har blivit för mycket för mig o jag klarar det inte!
Jag tycker inte om att ta en fajt så ist biter jag ihop käkarna o räknar till tio, men nu har det gått så långt att jag inte orkar med det längre o istället har jag gått sönder!  Förstår inte hur Tobbe och Roger orkar vara kvar med allt tjat som är o den dåliga träningsnärvaron vi har!
 
Jag har pratat med Tobbe om det så jag kommer inte vara lagkapten dom sista matcherna i år, jag klarar inte av det ansvaret det innebär utanför planen! På planen är det inga problem att vara lagkapten, där vet jag vad som förväntas av mig o vad jag ska göra, men en lagkapten behöver vara mer än så o det känner inte jag att jag är.
Så nu kommer jag släppa allt som inte har med lagkaptenstjafset o göra o bara fokusera på mitt eget spel o göra så bra jag kan! Bara hoppas att det är vad som krävs för att iaf jag ska hitta glädjen med fotbollen o kanske lyckas göra någon bra match av dom sista på säsongen så jag kan känna att jag avslutade 2013 bra iallefall!
 
Men mest av allt önskar jag att vi kan hitta tillbaka som lag o ha roligt tillsammans igen!
 
Tack för mig!
/Erika (den riktiga, inte kopian Ellebrant! ;P)
 
 
 
 
#1 / / Göran:

Ja du Erika! Inlägget förtjänar bättre än att va överstruket! Ja håller med dig fullt ut, o tycker det är rent förjävligt att en grupp så duktiga spelare inte kan försöka hitta glädjen i fotbollen i stället bara tjafsa hela tiden. att vara spelare eller tränare är en utmaning i sig, att det dessutom är en lagidrott vi sysslar med gör det ännu mer komplicerat. Det kommer alltid att finnas olika uppfattningar om hur tränare o spelare uppför sig mot varandra, o en del saker kan lösas om man har en dialog med tränaren. Ja kan bara säga att hade det sätt ut så här när ja var tränare för distriktslaget i handboll, så skulle ja slutat för länge sedan. Nu är det dags att var o en har sin egen uppfattning o inte kompisens uppfattning, ni är väl för tusan så vuxna att ni kan ha en egen åsikt!!!Ja har ju inte så mycket med laget att göra, men efter semestern har även ja tyckt,det som borde va kul är JÄVLIGT tråkigt. Borensbergs Damlag är FÖRBANNAT BRA om ni som lag jobbade för detta, o som ja ser det, ett topplag i fyran utan vidare!! Sedan måste nivån på hur mycket var o en vill satsa diskuteras i laget, annars funkar det inte ändå. Ja tänker komma med ett litet förslag! Se resterande matcher som en möjlighet istället för sura miner, ta sen ett snack i laget om vad fortsättningen skall bli, men då är laget kvar i fyran i alla fall. Ja vet o många med mig att ni kan spela jäkligt bra o rolig fotboll, visa oss den !!!

//Gråa gubbe som lägger sig i allt!
eller Göran.