Sista matchen på vårsäsongen

Igår mötte damerna Åtvidaberg för andra gången, förra gången åkte vi från Åtvid med 2-0 hem till Borensberg, den här gången var det deras tur att ta revansch...
 
Jag tog min skadade fot och satte mej på bussen på väg till Borens. På bussen diagnosticerade jag mej själv, hälsporre, eller för er som föredrar den mindre tantiga bemnämningen plantar fasciit. Det suger faktiskt, kan tydligen ta upp till 2 år att läka men den här jäveln kommer få ge sej tidigare. Jag ger den sommaren, sen ska jag va på planen igen! Väl på Bergvallen möttes jag av en rätt full bänk, dock bestod den till 4/5 av skadade spelare. Mindre kul! Det va Lollo med sin stukade fot, Jenna med sin dumma fot, Mallan med sin envisa förkylning, jag med min fot, sen Emma (tror jag?!) och Alma (yes, ni läser rätt)! Förutom skadorna var det riktigt kul att se Alma igen! Hoppas inte Tyskland lockar iväg dej igen, du behövs i höst :)
 
Det var en frustrerad bänk som fick se sitt lag försvara sig nästan hela tiden, förutom ibland då det slängdes iväg en långboll på en löpande forward. Åtvid däremot hade tryck och skapade flera farliga målchanser, tur att dom var sämst på att sätta bollarna! Galet vad dom missade! Johanna gjorde en bra insats i mål och det kändes inte rättvist när 1-0 kom med 30 sekunder kvar av första halvlek. En långboll som dök plötsligt, tog i ribban och in i mål.
 
Jag blev placerad i kiosken i halvlek för att kränga korv så jag missade vad som blev sagt i pausen, men Tobbe måste ha slängt in ett och annat ord som tog skruv för i andra halvlek var det ett betydligt mer offensivt Borensberg på planen! Vi ägde boll på motståndarnas planhalva vilket vi inte sett mycket av dom senaste matcherna. Ebba blev nedflyttad från forward till mittmitt och det gav resultat! Här fick hon visa upp sin spelskicklighet och sitt fina spelsinne, bänken blev imponerad av finterna det bjöds på :) Bänken var överens om att det är här du ska spela! Matchens lirare om vi hade fått bestämma! Tyvärr ledde inte det fina spelet till något resultat målmässigt, dock skapades en del chanser! Stod i kiosken en bit in i andra och därifrån fick jag se den annars hårt slitande Fiskis missa ett solklart öppet mål! Vilket skott du fick till, men till nästa gång: SÄTT DEN I MÅL!! ;) Det var ni värda och det hade dessutom varit snyggt! Men det kommer förhoppningsvis till hösten istället! Anna SS jobbade hårt, missade även hon några lägen, bland annat en nick, men till slut fick hon äntligen utdelning för sitt löpande! Målis blir stressad och skjuter på en stressande Anna och bollen går i mål! Då stod det 2-1 och det kändes som att BIF var på gång! Det blev riktigt spännande ett tag och det kunde lika gärna ha blivit 2-2 som det slutliga resultatet 3-1. Tyvärr tabbar sej backlinjen och Åtvid får till ett skitmål vilket resulterar i 3-1. Synd att det blev förlust, så bra var dom inte men det var bra kämpat av alla på plan! Förutsättningarna med så många skadade och folk på platser där de inte brukar spela var inte dom bästa.
 
Tobbes stjärnor:
 
Tre stjärnor - till en mycket MYCKET sur Fiskis som redan hade duschat när vi andra kom in i omklädningsrummet! Jenna efter matchen på väg till bilen: "jag måste ha en korv till Fiskis!" Sjösvärd d.ä. som stod i kiosken och är van att hantera blodsockerfallssituationer förstod att läget var allvarligt och langade snabbt fram två korvar. Hoppas bilresan hem gick bra sen..!
Två stjärnor - Ellen, Lina?! Vem fick dom två stjärnorna?! Ge dej till känna för varken Fisk eller jag kommer ihåg!
En stjärna - Aktner som verkligen tagit sej sista tiden! Bänken var imponerad av utvecklingen och det fina, lugna spelet!
 
Matchens ströis - fanns egentligen ingen den här matchen heller (skärpning tjejer!!), men tillsammans kom vi (Jenna och jag) fram till att Hermansson får den för att stå som värdig ledare av ströis inför uppehållet!
 
Trots förlust och en halvbra match var det ändå gött att se att vi kämpade för varandra! Återigen var förutsättningarna inget vidare men laget bet ihop och gjorde ändå en helt okej match. Behåll inställningen till hösten så kommer vi greja massor med trepoängare när alla skador är läkta! Det är ett taggat gäng som vill bli friska och trycka till en och annan spelare i höst kan jag säga...
 
Så det var sista matchinlägget inför uppehållet! Träna på nu tjejer, det behövs! Har förresten hört att det är ruskigt jämnt i tipset, Jenna har stora problem med hur hon ska lösa det hela... To be continued!
 
//Sjösvärd
#1 / / Fredde:

Ja träna behövs. Hur blir det med träningen under matchuppehållet?

#2 / / Sjösvärd:

Vi ska träna några söndagar o bara spela boll dom som är friska o kan! Sen är det såklart egen tränibg som gäller vilket är ett måste om vi ska klara oss bra i höst.