BIF-Linghem

Helloooooo all ya blogglovers out there!! Look who's back! I skrivande form alltså, inte på plan...
 
Vill börja med att be om ursäkt, dels för att jag varit lite frånvarande på träningar/matcher senaste tiden, men framförallt för att det här inlägget inte kommer förrän nu! Frånvaron har sina orsaker och jag kan rabbla dom i en evighet men mest har det handlat om jobb, semester och framförallt en skadad fotjävel. Inläggets försening har också sina orsaker men dom är inte lika bra.. En rivig skolstart varvat med lite för mycket plugg såhär i början och ett försök att komma igång med träningen är det jag tänker skylla på!
 
Uppdatering om den fruktansvärt intressanta foten:
Jag går hos en sjukgymnast och har köpt superduper bra ilägg till skorna så nu hoppas jag att det går åt rätt håll, även om det går långsamt! Förra veckans ironiska var när jag och Lollo möttes i väntrummet på Healthcare. Kändes väl sådär.. Missförstå mej rätt, jag träffar gärna på Lollo men helst inte hos sjukgymnasten.. Men hon fick ju bra besked så förhoppningsvis ses vi inte på samma sätt igen!
 
Nu till det viktiga, MATCHEN JAG LOVAT ATT BLOGGA OM!
Jag åkte upp och kollade på matchen i söndags, även om det är lite deppigt att inte kunna vara med. BIF skulle möta Linghem och det kändes att det skulle bli en spännande och jämn match! Sist vi möttes var det rätt jämnt men vi tog rättvist hem segern med 3-2 efter en blöt och rolig match!
 
BIF ställde upp med en hel del från flicklaget, både på planen och på bänken. Jag har inte sett så många av dessa spelare lira förut men kan inte säga annat än att jag blev positivt överraskad! Snacka om räddare i nöden, nu har vi ju ett lag igen, även om det inte är så samspelt än så funkar det rätt bra på plan ändå!
 
BIF hade redan gjort ett mål genom Ebba när jag kom så det stod 1-0, kändes lovande! Tyvärr fick Linghem in en boll rätt snart och det stod 1-1. Matchen vägde lite, det var inget skönspel men lagen turades i alla fall om att hålla i spelet. Tyvärr får Linghem en tveksam frispark från bra läge och lägger den bra in på mål. Fiskis går upp för att nicka bort bollen men ser ut att ändra sej i sista sekund så det blir bara en lätt touch på bollen vilket tyvärr räcker för att den ska styras lite olyckligt och gå in i mål. Helt okej att du gör nickmål Erika, men gör dom på motståndarnas mål nästa gång, OKEJ?!?!?!?! Agnes i mål hade inte en chans.
 
Efter halvlek gör Linghem snabbt ett 3-1 mål efter lite slarv av BIF och matchen känns rätt klar. Men sen händer det något sista 15! BIF taggar till och Linghem viker ner sej, Fiskis kommer upp som forward istället och Lollo, Ebba, Fiskis mfl får till ett bra spel där uppe med en MASSA fina lägen! Tror Ebba fick typ fem lägen som var riktigt vassa, en del gick på mål, andra precis utanför men turen var som vanligt inte på BIFs sida. Det var i alla fall skönt att se att det skapades mycket! Hade ni satt några av lägena hade vi vunnit, men vi tar igen det nästa match! Huvudsaken är att vi håller oss kvar i fyran och att vi har kul nu dom sista matcherna! Nästa säsong är skadorna läkta och flickspelarna mer med i spelet från början, då jävlar!
 
Bra match ändå tjejer, Linghem är inget dåligt motstånd!
 
Stjärnorna:
Lina - 3
Ebba - 2
Malin Nilsson - 1
 
Eftersom jag inte skrv upp stjärnorna när Tobbe sa dom ("för det skulle jag ju komma ihåg ändå") har jag såklart glömt hur det var. Men går på känsla och är det så att jag har fel vill jag att ni lämnar en överklagan i kommentarsfältet!
 
Slutligen vill jag bara ge Agnes i mål lite extra beröm, vilken match och vilka bra räddningar du gjorde! Skönt med en inskolad målis i laget, trots att Emma gjort riktigt bra insats i målet när vi inte haft någon annan :)
 
Tack för mej, ses kanske på söndag!
 
//Sjösvärd