Vinst med tvåsiffrigt!

Så sant som det är sagt, damerna plockade i söndags hem tre poäng hemma mot Peking-nånting. Vi passade även på att göra några mål för att bättra på målskillnaden. 10-2 får väl duga!

Nu ska jag försöka mej på att referera matchen, tre dagar senare och dessutom en dag när vi har match!

Matchen börjar trevande från BIFs sida. Erika (fiskis) efteråt: "det va en skit tråkig match att titta på!!" Sen är du faktiskt rätt kräsen Erika så vet inte om vi ska bry oss om din kritik den här gången!

Peking får i alla fall till ett riktigt bajsmål på en hörna. Bollen träffar först mej i ansiktet, sen studsar den hit o dit för att till slut hamna på mållinjen. Där ligger den en stund o Amanda + nån mer försöker få bort den men den glider sakta men säkert över linjen o 1-0 är ett faktum.

Vi spelar på o ÄNTLIGEN kommer kvitteringsmålet! Ebba stressar målis som tappar bollen o Ebba kan göra 1-1. Sedan kommer även 2-1 av Lollo på en frispark. Det första av två förnedringsmål. Målis halkar precis som hon ska försöka sträcka sej efter bollen vilket resulterar i att hon liggandes i leran får se bollen segla precis över sej. HAHA! Jag gör sedan 3-1 o det är ett resultat som står sej till andra halvlek.

Då börjar vi rulla boll på riktigt o Peking ser rätt trötta ut, framförallt på oss vilket märks på deras lätt aggressiva humör. Målen rullar in o jag orkar inte dra alla, men för en gång skull satte vi faktiskt våra chanser! Tror bara vi hade två skott på mål som inte gick in.
 
Peking får sedan in ett reduceringsmål på en straff.
 
Sex gula kort delades ut under matchen, gick det verkligen så vilt till?! Men men, snart är säsongen slut så lite gula hit o dit spelar mindre roll.

Uppmärksammas bör:
  • Att det går att göra mål med tåspetsen!
  • Att Lina gjorde sitt första mål genom att dundra bollen i ribban, ner på målis rygg o sen in i mål. Ibland ska man ha turen på sin sida! (Det va förövrigt matchens andra förnedringsmål).
  • Att jag med mina tre mål gick om Krumlinde i vår interna liga! NU står det 9-8 till mej o jag hoppas kunna dryga ut det i kvällens match som Krumlinde inte kan va med på...
  • Att Ebba Collin kommer in o DOMINERAR matchen med sin vilja, sina fina inlägg och sin snabbhet. Riktigt bra start i damlaget må jag säga!
Matchens ströis går till Jonas som snackade (läs skrek) till sej en plats på läktaren, men inget rött kort vad jag kunde se?
 
Dagens frågetecken: VART VA TUSS?! Missade jag henne eller är det otänkbara ett faktum? VAR HON INTE DÄR?!
 
Ikväll är det match igen kl 20 borta på Vifolkavallen i Mjölby mot Västra harg/Mantorp, en match som vi måste vinna för att ligga bra till i serien. Ta på vantar, ta med thermosen o kom dit o stötta oss!
 
Ursäkta för det soppiga inlägget men orkade inte lägga ner en massa tid på det!

//Seasword
#1 / / Seasword d:ä:

Jonas hojtande var inte mycket att orda om med tanke på det gapande vi frusna föräldrar och ni spelare/ledare fick stå ut med i onsdagens match från motståndarnas coach. Det hade inte hjälpt om han hade stått hemma i Mantorp eller Västra Harg så skulle han nog hörts till planen iallafall...

#2 / / fiskis:

okej så dåligt va det inte kanske, jag va nog mest bitter för att jag inte kan vara med o leka... :/
o angående Tuss så hade hon bakishäng hemma i sängen med födelsedagsbarnet (hade lite dåligt samvete att jag dissa honom så hon fick vara hemma o hålla honom sällskap) :)

#3 / / Seasword:

Nej någon borde hällt cement eller nåt i den tränarens mun... Men domaren tänkte väl på publiken, hade ni fått den tränaren på läktaren hade väl alla haft hörselskador vid det här laget ;)

Haha, ja det kanske kändes bättre för DEJ Erika men ska Tuss verkligen behöva betala ett så högt pris för att DU ska ha lite bättre samvete??