Efterlängtad comeback

Länge har jag tänkt skriva ihop ett nytt inlägg, säsongen har ju dragit igång och det är snart dags för seriepremiär och bloggen måste se till att hänga med i svängarna. Oftast brukar det krävas att man har något att skriva om för att det ska kännas motiverande att blogga. Som en nyligen spelad match, något kul som hänt på senaste träningen eller bara nåt random som man vill dela med sej av. Men nu har jag inget kul att rapportera om! Enda anledningen till att jag skriver är för att Erika Lindgren har varit på mej om ett nytt inlägg några gånger för mycket den senaste tiden. Normalt sett brukar jag inte vara den som ger efter för tomma hot, men i det här läget är jag rädd om mina smalben och kan inte känna mig helt säker på nästa träning om jag ignorerar henne och väljer att inte blogga. Så därför gör jag det och ska desperat försöka komma på nåt som kan intressera Erik.. eeh er som läser!

Bloggen har varit inaktiv ett tag nu, dels för att David slutat spela i Borensberg och dels för att Jenna rehabiliterar sin fossing. Kvar blev jag! Det första jag tänkte göra var att ändra layouten. Herrarnas gamla tabell som header, REALLY?! Men min dator är på reparation och mina kunskaper i blogglayout bristfälliga så det får sjunka ner ett steg på prioriteringslistan.

Färska nyheter från damernas sida är att vi spelat ett antal träningsmatcher. Ingen vinst men vem bryr sej, en träningsmatch är en träningsmatch. Vi har även spelat en cupmatch mot Wreta, det snabba flicklaget från Ljungsbro som spelar i trean i år. Inte lättaste motståndet men vi spelade hyffsat och satte i alla fall våra straffar.

I går (lördag) mötte delar av damlaget ett tjurigt och omoget Mjölby AI som fokuserade lite för mycket på att snacka. Vi åkte till Mantorps konstgräsplan med ett som sagt tunt lag och utan tränarparet Jonas och Stefan. Tillsammans med Janne och Rogga kom vi fram till den solklara taktiken: långbollar på Sjösvärd som dagen till ära skulle få spela yttermitt. Sen att Sjösvärd varit på tackfest kvällen innan verkade det inte vara någon som reflekterat särskilt mycket över. Eller så var det något sorts straff, skit samma, jag spelade i alla fall 90 minuter utan att göra bort mej! I övrigt var taktiken att fokuserar på att ha kul och gör lite som vi vill. Rogga o Janne får sköta uppställning och byten, vi på planen tar spelet lite som det kommer och fasta situationer löser vi där och då. Vädret va kanon, humöret på topp och Rogga hade köpt choklad och bananer. Det kändes lite grann som att vi var på en trevlig lördagsutflykt!

Anyways, här kommer ett kort referat:


Erika L fick tillslut (som hon tjatat) spela forward. Hon lovade att göra åtta mål för att bevisa att det är där hon borde få spela. Visst, ingen press! Inte alls! På bänken hade vi inhopparen Wiktoria, Becca med sin onda mage efter en resa till Kenya och Lisa. Matchen drog igång och BIF sätter en ganska hög press på AI som känns lite stressat. Vi har spelet på deras planhalva en hel del och får ett par chanser. Erika är stark och bra på att ta emot, hålla i och passa bollen. Du är rolig att spela med! Efter en stund får vi en frispark utanför AIs straffområde som Malin N tar hand om. Bollen kommer högt, tar på en AI spelare som försöker nicka undan den dimper ner framför mej och jag gör nån sorts klack i luften så den går i mål. En bra frispark, kul att vi fick utdelning på den! Kommer inte ihåg hur AI gör sina mål, men det står 2-1 efter första. Erika får ont i knäet 25 min in i första och efter det blev det ganska rörigt på planen. Folk fick flytta runt och spela på platser där man inte kände sig speciellt bekväm (typ innermitt). Wiktoria kom in och tog över Erikas forwards position och gör ett riktigt snyggt mål i andra! Ett skott utifrån som går över målis. AI gjorde också ett antal sånna och det slutade tillslut med att dom vann med 5-2. Men vi kände oss ändå nöjda med tanke på förutsättningarna. Få avbytare, folk som spelar på positioner där dom i vanliga fall inte brukar vara och ett AI om fokuserade lite för mycket på att provocera vilket ledde till dålig stämning. Alla visade en riktig kämparinställning och vi hade mycket spel på deras planhalva, riktigt bra!

Eftersom det var en träningsmatch så delades det inte ut några stjärnor, men här kommer mina egna ööh.... matchbollar:

Tre matchbollar får Ellen Fasth. Citat efter matchen: "jag gick in i väggen på slutet". Konstigt när du springer som en gasell i 80 av 90 minuter?!

Två matchbollar: Virre, som också sliter oavsett om Mjölby slänger ur sej omogna kommentarer och inte tål en närkamp.

En matchboll: Wiktoria Friman, som hoppar in på kort varsel utan att ha varit med och tränat den här säsongen. Till råga på allt gör du ett riktigt kämpar mål!

Ett stort plus till vårt nyförvärv Ellen Phersson (målvakts Ellen) som gjorde sin andra hela match för säsongen. Du gjorde några fina räddningar, forstätt såhär och vi får en bra målskillnad i serien! (Om vi andra ser till att göra mål såklart).

Matchens citat kommer från en spelare i AI: "Domarn såg du vad hon gjorde eller?!" (syftar nog på Virre efter en närkamp). "Ja och du är inte mycket bättre själv". Haha, så går det när man skvallrar! Det är inte ens fel att två träter vet du.

Ja, det va det hele! Vi ses på träningarna i veckan flickor!
//Seasword
#1 / / erika L:

UNDERBART!! som jag har väntat! bra skrivet, vg på den seaworld!

#2 / / Dagens haha:

Ont i magen efter en resa till Kenya hahah! Konstigt!