Någon som är sugen på Björn?...

....antagligen hela damlaget, den gode Björn har redan börjat ladda upp inför nästa spelarfest och ville trots att solen gått ner gå ut och sola, dvs. kolla in damlaget. Mer Björn senare!

Dagens träning var återigen välbesökt, tyvärr saknades lagets Gerard Piqué, Dan Borén, antagligen på date med en mystisk 23-åring...

Rasmus Aktner hade verkligen tänkt till när det gällde valet av kläder, grönt, vitt, blått och rosa säger det mesta.


Träningen började med lite passningsövningar efter att vi värmt upp. Till övningarna lades lite teknik.
Därefter var det dags för avslutsträning, i målen stod två nya ansikten - Rickard Hultgren och Patrik Lilja, dvs. Tub-Pierres pappa, mer Pierre senare.

Det märktes att Anton Folkesson var sugen på annat än små, nätta och blonda brudar ikväll när han gjorde träningens mål. "Folkis" klev fram med sin känsliga högerfot och visade att den även kan bomba och drog in bollen rakt upp i krysset, mycket snyggt. Björn Persson gjorde också ett snyggt mål, dock inte Folkeklass.

Efter att ha bombat målvakterna var det dags för lite spel. Truppen delades upp i två halvor - fyra lag och spelade på en plan med två mål och på den andra körde vi en av Brandtas favoriter. Kan nämna att Gustav Alsteryd passade på att tunnla Folkis tre gånger, inte illa.

Som avslutning körde vi en annan Brandta-favorit - löpning! Jag entrade då backen och fick springa mot Rasmus Aktner. Efter att utklassat Rassa den sex första löpen klev Usian Bolt fram i sista, medan Rassa kämpade för kung och fosterland joggade Bolt lugnt bredvid och med 20 meter kvar satte han in ett mäktigt ryck och vann enkelt.


Knutte kom för att kolla in löpningen.

Efter träningen var det många som var glada när nye målvakten Rickard skrev på Kenneths övergångspapper.
- Där förvandlades vi till ett topplag, sa Björn lyriskt på sitt lite mystiska sätt nere i duschen.

Axel Adolfsson ville nog känna sig vuxen när han med hög röst sa: "MMMM Kaffe" och gick in i köket för att "ta kaffe", men istället fyllde han ett glas vatten och låtsades att han drack kaffe, det närmaste han kom kaffe var kaffesumpen.

Simba-Pierre och Gym-Axel poserar

Pierre ja, han söker en ny brud!
Du ska gilla att ha sex i tunnelbanan och vara rödhårig så är Pierre nöjd!
Intresserad? Lägg till Pierre Lilja på facebook, NU!

En annan som söker brud är Björn, jag passade på att ta mig ett snack med den vänsterfotade teknikern på väg hem, hjälp att svara på frågorna fick han av mannen med krut i dojjan - Anton "Nitti" Folkesson.

Vad har du för förväntningar inför matchen mot Mantorp?
Björn: Jag hoppas att vi vinner och att alla gör ett 100 procentigt jobb. Jag själv ska försöka slå lite bättre inlägg.

Vad tyckte du om förra matchen mot Vadstena?
Björn: Vi var det klart bättre laget, men jag behöver inte gå in på detaljer, vi gjorde inte mål, vi var för tama. Sedan har de en bra backlinje.

Vad tyckte du om dagens träning?
Björn: Skönt att få skjuta lite på två målvakter, den nya målvakten var bra, det jag sett hittils.
Folkesson: So far, so good säger man
Björn: Jag tror att bara han kommer in i laget och känner sig välkommen så tror jag att han kan bli riktigt bra.
Folkesson: So far, so good
Björn: Han kan prata, visa, tighta upp och styra upp laget.

Är det de som saknas då?
Björn: Ja, jag tycker att det är det som saknas med kommunikation mellan målvakt och backar. Tänk dig att Anton spelar mittback och bollen studsar över honom, han måste ju veta om han har press i ryggen, om det är en lätt press eller en hård press, det kan han ju inte veta. Det är ju upp till oss med att skrika, men en målvakt ser det här mycket bättre så att Anton vet om han kan ta emot bollen eller vända upp och passa ytterback.

Vad har ni förväntningar inför säsongen?
Björn: Får vi ha alla spelare...
Folkesson: För två år sedan vann vi de tre första matherna och då började vi snacka om att vi inte ville gå upp, sedan fick vi kämpa i botten, därför har jag inga förväntnigar över huvudtaget
Björn: Nej, jag är så ny i laget, jag vill först lära mig att spela med laget så att det blir bra spel. Jag tror på mitten någonstans

Därmed tackar vi Björn och Folke för en trevlig pratstund och laddar inför hemmapremiären nu på lördag mot starka Mantorp klockan 15.00 på Bergvallen! Kom dit och kolla!

Fredrik Lindblad ordnar tifo.

Lite bilder.


Victor Collin var på bra humör


Pierre och Knutte lekte


Avslutar med en bild på saftdrickaren Pierre, saft är gott!

David

Publicerat i
#1 / / söttjej92:

den där nitti han är ju fööör söööt!! hans spiror är ju skit schyssta åhh älskar dom...